Google

• Més informació

Imprimir la ruta.

Introducció:

Ruta per el Pla de l’Estany a tocar la Zona Volcànica de la Garrotxa, per camins i paratges poc freqüentats.

Aproximació:

mirar el lloc de sortida. Carretera de Banyoles a Olot per Mieres GI-524, a l’altura de Sant Miquel de Campmajor, cruïlla a Falgons GIV-5246, passem el castell i desprès l’església, la carretera es converteix en pista en bon estat, al cap de 100 metres, agafem la pista de l’esquerra i al cap de pocs metres aparquem.

Ruta:

Falgons (400 m – 0:00) – Collferrer (472 m – 0:10) – Can Bastarra (613 m. -1:00) – Collet de Bastarra (704 m - 1:20) – Pic Llebrera (813 m – 1:35) – Collet de Trentinyà (715 m. - 1:45) – El Montner (715 m. – 2:10) – Collet de Portelles (692 m. – 2:40) – Golany (878 m. – 3:10) – Coll Saposa (821 m. – 4:25) – Pedra dels Tres Senyors (814 m. - 4:35) – Camí Mercader (725 m. – 4:45) – Serrat Vermell (683 m. - 5:15) – Font del Corral (407 m. – 5:45) – Can Baldirot (383 m. – 5:55) – Falgons (400 m. – 6:00)

Descripció del recorregut:

Reculem uns metres fins a la cruïlla, allà agafem la pista superior, passem al costat de Can Collferrer, seguim la pista uns 250 metres, desprès de deixar una pista a l’esquerra, trobem un corriol al mateix costat que puja decididament, en corriol ens porta a una pista, seguim pujant per la pista, deixem una pista a l’esquerra, arribem a Can Bastarra, en ruïnes, baixem cap a la casa i ens dirigim en direcció est per el costat de la font, el corriol planeja fins a travessar el torrent, comença a pujar, al cap d’un metres a la dreta enllacem amb el corriol que bé d’una mica més endavant d’un hem agafat el primer corriol, que puja per la zona obaga del rec. El camí segueix pujant fins el collet de Bastarra, cruïlla de camins i pistes. Per la pista de l’esquerra a pocs metres un corriol que surt a la nostra esquerra ens porta al Llebrera, cim sense vistes, seguim cap el est baixant cap el collet de Trentinyà, ara pugem per assolir el Montner, d’origen volcànic, el camí baixa decididament al costat del cingle fins el collet de Portelles, altra cruïlla de camins, seguim cap al est, el camí es torna mes ampla, pugem al Golany, uns metres abans trobem la Roca Plana, excel·lent mirador, seguim fins el Golany, el camí comença a baixar, al cap de cinc minuts, deixem la carena per girar a la dreta, si seguíssim recta aniríem directament al collet de la Pedra dels Tres Senyors, nosaltres volem donar una volta passat per el Coll Saposa i anant a la Pedra dels Tres Senyors per el Clot de Rigau. Una vegada en el collet, a la dreta al Puig Sesarques (872 m), punt mes alt del Pla del Estany, però sense vistes, a l’esquerra pista i corriol al Golany. Seguim la pista que baixa en direcció est durant 4 minuts, agafem un corriol a l’esquerra que baixa, deixem més tard un corriol a la dreta, seguim baixant en direcció nord, enllacem amb el camí Mercader, anem cap a l’esquerra, a la dreta en pocs minuts aniríem a Sant Nicolau. Aquí comença el camí de tornada, el camí va planejant en direcció oest, deixem a la dreta el camí dels Matxos, que baixa cap a la vall, seguim recta el camí es torna mes brut i passa tota l’estona al costat d’un perillós filat, a l’altura del Serrat Vermell, agafem una pista de desembrossar que be del Collet de Portelles, per tant girem a la dreta començant a baixar fins a la font del Corral, seguim la pista principal, que passant al costat de Can Baldirot, arribem on hem deixat el cotxe.

Recomanacions:

Alguns camins solen estar bastant bruts, podeu portar algun tallant per passar millor i mantenir el camí més net. En alguns trams el camí es perdedor, teniu que tenir present que des del collet de Bastarra fins el Golany tenim que anar carenant.

Mapes de la zona:

Editorial Alpina Escala 1:25000 Garrotxa volcànica.

Pais / Comarca :

: Galeria resum.
Gráfica desnivells :
Gràfica de desnivells.
Totes les fotos de la sortida.