Google

google
pujades.net

SERRA DE MARBOLENY, Sant Miquel Sacot a Coll de Bas.
  • Ressenya
  • Fitxa tècnica
  • Mapa, Desnivell, Fotos, Ressenya i GPS
  • Més informació

Imprimir la ruta.

Introducció:

Travessa per la Zona Volcànica de la Garrotxa, per la serra de Marboleny, carena al sud de la Fageda d’en Jordà, amb vistes del volcans de Santa Margarida i el Croscat, així com de la població d’Olot i la Fageda d’en Jordà. I al fons les muntanyes de l’Alta Garrotxa i els Pirineus des del Taga al Canigó, també podem observar el massís del Puigsacalm. Collsacabra i Guilleries.

Aproximació:

Sortida: Mirar el lloc al mapa. Carretera de Banyoles a Olot per Mieres GI-524, a l’altura de can Xel, cruïlla a Sant Miquel Sacot, fins al costat de l’església on aparquem.

Arribada: Mirar el lloc al mapa. Damunt el tunel del Coll de Bas, al costa de un repetidor de telefonia a la carretera C-63 de Girona a Olot per  Amer, al Coll de Bas, abans d’entrar al túnel, tenim que agafar la carretera vella, senyal ITINERI RECOMANAT, actualment aquest tram forma part de la ruta de BTT de Girona a Olot.

Ruta:

Sant Miquel Sacot (645 m – 0:00) – Castell de Colltort (838 m – 0:35) – Roca Lladre (907 m. - 2:10) – Cruïlla a Puig Rodon (870 m - 2:30) – Puig Rodon (907 m – 2:45) – Area recreativa Xenacs (846 m. - 3:05) – Cruïlla baixada (918 m. – 3:25) – Coll de Bas (589 m. – 4:00)

Descripció del recorregut:

Seguim en direcció sud per la carretera que en poc metres es converteix en pista, deixem a la dreta el GR que baixa a la Fageda, seguim per la pista fins que trobem el corriol que comença a pujar, tenim que seguir tota l’estona les marques grogues, el camí puja en 10 minuts a la Collada de Colltort (802 m.), cruïlla de camins, recta cap a baixa aniríem a Sant Iscle de Colltort, a la dreta cap a Fontpobra, nosaltres girem a la dreta, a partir d’aquí ja nomes ens queda carenar seguint la ruta número 26 de Fontpobra a Coll de Bas, assolim en pocs minuts el Castell de Colltort, excel·lents vistes del volcans més coneguts de la zona, Santa Margarida i Croscat.
Seguim el corriol de la carena, marques grogues, anem pujant i baixant, i deixant camins a dreta i esquerra, amb una mica més d’una hora, arribem al Pas d’en Vidal, marcat com a Roca Lladre, aquí el camí voreja el cim per el sud, nosaltres pujarem al cim per el camí que puja en direcció oest, el cim ofereix bones vistes, mereix la pujada de uns 10 minuts, baixem per l’altre costat per enllaçar amb el camí principal, amb 15 minuts trobem una altre cruïlla, aquí tenim dues opcions, si seguim recta ruta 26 a Coll de Bas, en 45 minuts arribaríem al cotxe, nosaltres optem per allargar la sortida, anem cap a la dreta, tot planejant arribem sota el Puig Rodon, ara pugem al cim en 5 minuts, tornem a gaudir de les vistes de la zona i dels Pirineus, tornem al collet, agafem el camí-pista que baixa en direcció oest, entrem a l’àrea recreativa, passem al costat de una recreació real de com es feia una carbonera i la barraca del carboner, al cap d’un metres ja veiem al fons el restaurant de Xenacs, nosaltres agafem un corriol de la dreta, indicat com a bosc interactiu, el corriol baixa per el rec fins una balconada, amb explicacions del animals de la zona, a partir d’aquí comencem a pujar fins el mirador de l’àrea, per el camí de formigó anem fins a les instal·lacions de l’àrea (restaurant i bar), on podem arribar en cotxe des de Les Preses, en direcció sud, al costa de la pista barrada, agafem a la dreta un corriol s’enfila cap el Serrat de les Aulines, damunt la carena el camí tomba suament cap a l’esquerra fins a trobar el camí de baixada al Coll de Bas, seguint recta tornaríem al collet on hem deixat la ruta 26, a partir d’aquí seguint la ruta 26 anem baixant fins el Coll de Bas per la carena, sempre seguint les marques grogues, finalment arribem on hem deixat el cotxe.

Recomanacions:

Alguns camins solen estar bastant bruts, podeu portar algun tallant per passar millor i mantenir el camí més net. En alguns trams el camí es perdedor, teniu que tenir present que des del collet de Bastarra fins el Golany tenim que anar carenant.

Mapes de la zona:

Editorial Alpina Escala 1:25000 Garrotxa volcànica.

Pais / Comarca :
Catalunya / Garrotxa
Ascensió acumulada :
650 m.
Zona :
Zona Volcànica de la Garrotxa.
Descens acumulat :

: Galeria resum.
Gráfica desnivells :
Gràfica de desnivells.
Totes les fotos de la sortida.