Google

google
pujades.net

Travessa Ulldeter a Eina (Eyne)
  • Ressenya
  • Fitxa tècnica
  • Mapa, Desnivell, Fotos, Ressenya i GPS
  • Més informació

Imprimir la ruta.

Introducció:

La ruta transcorre per una part dels “Camins de la Portella” a la serra de Picancel al Berguedà. Tota la ruta esta senyalitzada amb marques grogues.

Aproximació:

Sortida:

Camprodon – Setcases - Ctra. a l’estació de Vallter, a la corba amb la senyalització per pujar al refugi de Ulldeter, cota 2.095 m.

Arribada:

A la sortida del poble d’Eina a l’Alta Cerdanya (Languedoc –Roussillon).

Ruta:

Ctra. a Vallter (2.095 m – 0:00) – Coll de la Marrana (2.529 m – 1:00) – Coll de Tirapits (2.783 m – 2:15) – Pic de Noucreus (2.799 m – 3:00) – Pic de Noufonts (2.861 m – 4:00) – Pic d’Eina (2.786 m – 4:15) – Coll de Núria o Eina (2.706 m – 4:30) – Eina o Eyne (1.621 m – 7:15).

Descripció del recorregut:

Sortim per el corriol cap el refugi de Ulldeter per dirigir-nos cap el Coll de la Marrana, des d’aquí anem en direcció oest cap al coll de Tirapits, passant abans per la cabana del mateix nom, una vegada a la carena, comença el tram més espectacular que en permet gaudir d’excel·lents vistes de les dues vessants, tot carenant passarem per el Coll de Carança, punt de baixada per anar fins a Thuès per les gorges de Carança, desprès arribarem al coll de Noucreus, cruïlla de baixada cap a Núria, o per anar cap el Torreneules, assolirem al Pic de Noufonts per baixar tot seguit al coll de Noucreus, un altre punt de baixada a Núria, des d’aquí farem l’últim esforç i pujarem al Pic de Noufonts, cim més alt de la ruta d’avui, desprès anirem carenant passant per el Pic d’Eina, per finalment arribar al Coll de Núria o d’Eina, des d’aquest punt iniciarem la baixada per la vall d’Eina, passarem per el mig de la reserva natural, famosa per la floració de les flors (normalment a primers de Juliol), finalment arribarem a un aparcament a la sortida d’Eina, final de la travessa.

Ruta feta i guiada per en Xavier Suárez de la Colla Boncamí.

Recomanacions:

Cal portar força aigua.
La floració en  aquesta zona es sol produir a primers del més de juliol.
A l’hivern cal portar equip d’alta muntanya.
Variant: Una vegada al Coll de la Marrana, podem pujar al Bastiments i dirigir-nos desprès per la carena cap el Coll de Tirapits, passant per els cims del Fresser i Pic d’Infern.

Mapes de la zona:

Altura mínima :
1.621 m.
Epoca :
Tot l'any (A l'Hivern amb neu)
Altura máxima :

: Web de rutes amb GPS

Gráfica desnivells :
Gràfica de desnivells.
Totes les fotos de la sortida.