Google

google
pujades.net

Ermites de Santa Coloma de Farners (La Selva).
  • Ressenya
  • Fitxa tècnica
  • Mapa, Desnivell, Fotos, Ressenya i GPS
  • Més informació

Imprimir la ruta.

Introducció:

Ermites més properes a Santa Coloma de Farners, que formen la coneguda Ruta de les 10 Ermites que cada any organitza el Centre Excursionista Farners, nosaltres visitarem 4 ermites, Farners, Santa Victòria de Sauleda, Sant Pere Cercada i Argimon, i el Castell de Farners

Aproximació:

Sortida/Arribada:

Parc de Sant Salvador a Santa Coloma de Farners (La Selva – Girona)

Ruta:

Santa Coloma de Farners (0:00 , 140 m) – Ermita i Castell de Farners (1:00 , 400 i 440 m) – Santa Victòria de Sauleda (1:45 , 590 m) -  Sant Pere Cercada (03:00 , 426 m) -  Argimon (3:50 , 470 m) – Santa Coloma de Farners (4:30 , 140 m

Descripció del recorregut:

La ruta transcorre per camins i pistes que formen la ruta de les Ermites i altres variants, el guia en Josep Danès ens ha portat per aquest bonic racons de La Selva.

Sortirem del Parc de Sant Salvador en direcció nord, passem al costa de la Font Picant, per enfilar tot desprès, a l’altura de la Bassa d’en Camps un camí de pujada cap l’ermita i Castell de Farners (segle XII). Primer visitem l’ermita, per tot seguit pujar i visitar el Castell, actualment restaurat i també podem pujar al Turó del Vent per gaudir de les excel·lents vistes de les Guillaries i volta’ns, baixem a l’ermita i enfilem el camí cap a Santa Victòria de Sauleda, ermita del segle XI dedicada Sant Iscle i Santa Victòria. Ara en dirigirem cap al Monestir de Sant Pere Cercada, (segles XII i XIII), desprès de la visita ens dirigim cap a Argimon, passant per la font de l’Avellaner, tot seguint el Sot de la Pedrosa, travessem la riera de Sant Pere, passant al costat de la font Mina Forn del Vidre, pugem cap Argimon per el coll dels Carboners. Argimon, santuari situat a dalt d’un Turó punxegut, podem pujar a la terrassa per admirar les excel·lents vistes de la zona. Des del aparcament agafem un corriol de baixada ( ruta BTT) per dirigir-nos cap la riera de l’Esparra, passem entre Can Pere Llarg i l’Hort de la Vila, en enfilem cap la  carena de ca l’Agustí per baixar cap a Santa Coloma per les roques de ca l’Agustí. Arribem al Parc de Sant Salvador, final de la ruta. Agrair als companys de Santa Coloma, en Joan i en Josep per aquesta bonica ruta. També donar les gracies en Josep Danès per aconseguir les claus de les ermites, fet que ens ha permès visitar l’interior de les mateixes.

Recomanacions:

Normalment la font de l’Avellaner, porta una mica d’aigua.

Mapes de la zona:

ICC Generalitat Catalunya: Comarcal La Selva 1:50.000

A altres informacions podem trobar completa la ruta de les 10 ermites. Així com unes explicacions de les ermites visitades.

Pais / Comarca :

: Web de rutes amb GPS

Gráfica desnivells :
Gràfica de desnivells.
Totes les fotos de la sortida.