Google

google
pujades.net

Serrat de Migdia, Serra Picancel (Berguedà).
  • Ressenya
  • Fitxa tècnica
  • Mapa, Desnivell, Fotos, Ressenya i GPS
  • Més informació

Imprimir la ruta.

Introducció:

La ruta transcorre per una part dels “Camins de la Portella” a la serra de Picancel al Berguedà. Tota la ruta esta senyalitzada amb marques grogues.

Aproximació:

Sortida/Arribada:

Pla de la Fusta, 200 metres per la pista que surt del Km. 160’5 de la C-26, entre Vilada i Borredà, rètol indicador “Canals de Sant Miquel”.

Ruta:

Pont del Climent (0:00 , 675 m) – Sant Miquel de les Canals (2:15 , 987 m) – Cingle de la Por (2:35 , 1.045 m) -  Serrat de Migdia (03:00 , 1.083 m) – Pont del Climent (4:15 , 675 m).

Descripció del recorregut:

Sortim del Pla de la Fusta per la pista (tancada) cap el pont del Climent, al altre costat un corriol surt a la nostre dreta, al cap de 20 metres trobem la primera cruïlla, agafem el corriol de la dreta, el altre es per on baixarem. El corriol ressegueix tot baixant i pujant suament al costat del Merdançol, som al inici de una de les ramificacions del pantà de La Baells, aquest dia ple al 100%, travessem el torrent Fred, seguim vora el pantà, deixem a la dreta uns corriols que baixant al aigua, segons he llegit, sota l’aigua hi ha el pont del Doro, quant el pantà està baix serveix per anar cap a Vilada, avui ni rastre, al cap d’uns metres deixem el camí que voreja el pantà i tombem cap a l’esquerra tot enfilant el rec del Colletons, primer el camí puja suament tot travessant diverses vegades el rec, finalment arribem a la font dels Colletons (664 m), a partir d’aquí el camí s’enfila decididament per les canals de Sant Miquel, a la nostre esquerra podem admirar el Serrat de Migdia. A la cota 916m trobem un altre cruïlla, només un rètol en indica que tenim que seguir recta, si agaféssim el camí de l’esquerra en menys de ½ hora seriem damunt el Serrat de Migdia (1.083 m), nosaltres seguim recte per el camí principal que segueix pujant fins assolir la carena, en trobem amb un petit prat, aquí deixem les marques grogues per anar cap a la dreta tot carenant, assolim un petit cim per gaudir de les vistes, de seguida veiem el Pla de Sant Miquel, amb el mas i la petita ermita, en dirigim fins allà. Ara en toca tornar en darrera, per això en dirigim per els camps en direcció Est, a uns 200 metres, trobem una cruïlla, a l’esquerra ens enfilaríem al prat per on hem vingut, cap a baix en aniríem a Sant Pere de la Portella, nosaltres seguim recta tot planejant cap el Serrat de Migdia, en 20 minuts passem un petit collet, seguim el camí fressat, arriba un moment que comença a baixar cap a la vessant nord per unes roques, abans de baixar les roques tombem a la dreta per enfilar-nos, camí poc fressat o inexistent per damunt la carena del Cingle de la Por en direcció est, en 5 minuts assolim el cim, excel·lents vistes de la vessant sud de la serra. Tornem al punt on hem deixat el camí marcat, baixem les pedres el camí baixa, trobem el trencall a l’esquerra de l’enllaç amb el camí de pujada, el camí torna a pujar fins el collet dels Pins (a la dreta el cingle de la Por), aquí girem a l’esquerra per pujar el Serrat de Migdia tor seguint la carena (marques blanques), en 10 minuts assolim el punt més alt del recorregut. Entre altres vistes podem admirar, al nord Sobrepuny, al nord-oest la serra del Cadí, Pedraforca i la Serra d’Ensija, al Oest els Rasos de Peguera, al Sud Montserrat i a l’est Salga Aguda, al fons els Pirineus i a baixa Borredà, Vilada i e l Pantà de la Baells.
Tornem al collet dels Pins, ara anem cap el est, tot baixant a uns dos minuts deixem un corriol que segueix recta que comença a pujar, per aquí aniríem al Pic de Perris, alguns trams estan equipats amb esglaons metàl·lics i cable de vida (vies ferrades). Nosaltres enfilem cap a baix per la canal, tot seguint les marques grogues, el camí baixa per el torrent Fred, a la cota 738, troben la cruïlla que puja a Salga Aguda, una altre interessant sortida, seguim baixant passant d’una canal a una altre, arribem a un pas tallat entre les roques, el Portell de l’Ovellar, ara en poc minuts arribem al pont del Climent i el Pla de la Fusta, final del bonic recorregut d’avui.

Recomanacions:

Nomes he vist la font dels Colletons, però podem veure dels torrents.

Mapes de la zona:

: Web de rutes amb GPS

Gráfica desnivells :
Gràfica de desnivells.
Totes les fotos de la sortida.